ایجاد روابط و وفاداری مشتری زمان می‌برد، اما رشد و حفظ طولانی‌مدت آنها مستلزم پشتکار، انرژی و هدف است.

جک تروت، مدیر تبلیغات و نویسنده Big Brands، Big Trouble می‌گوید: «نبردهای بازاریابی در ذهن یک مصرف‌کننده یا مشتری اتفاق می‌افتد. اینجاست که می‌برید یا می‌بازید.»

ما در زمان‌های جدی یک‌بارمصرف زندگی می‌کنیم. استفاده افراد به‌سرعت از چیزها و یکدیگر بیشتر می‌شوند. زمانی که مردم در مورد دنبال کردن افراد و شرکت‌های خاص برای مدت طولانی صحبت می‌کنند، همیشه به‌دقت توجه می‌کنم. انجام این کار امروز واقعاً سخت است. چگونه می‌توانیم وفاداری بلندمدت ایجاد کنیم و در ذهن مصرف‌کننده جلب رضایت کنیم؟

۷ راه برای ایجاد وفاداری طولانی‌مدت مشتری

معتبر و واقعی باشید

همانی باش که هستی، قدم بزن و کاری را که به دیگران می‌گویی انجام بدهند انجام بده. امروزه مردم بسیار باهوش‌تر هستند و زود به اهداف و انگیزه‌های اشتباه پی می‌برند یا مشکوک می‌شوند. مطمئناً همه ما چیزی برای فروش داریم، اما به مردم اجازه دهید بدانند چه کسی پشت آن‌هاست و درد آنها را “دریافت ” کنید. آیا مردم می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند؟ آیا شما ثابت و معتبر هستید؟

 محتوا تازه، عالی و سرگرم‌کننده ارائه دهید

همه‌چیز در مورد تجربه‌ای است که ما با افراد و شرکت‌هایی که با آنها تعامل داریم ایجاد می‌کنیم. مطمئن شوید که سایت‌ها، تصاویر، مواد بازاریابی و ارائه خود را تازه می‌کنید. همه ما چیزهای جدید را دوست داریم و قرار دادن یک چرخش متفاوت در کاری که قبلاً انجام می‌دادیم می‌تواند افراد را نیز تحریک کند.

به‌طور مستقیم دیگران را تصدیق کنید

هیچ‌کس بدون حمایت دیگران به موفقیت نمی‌رسد. خوش‌صدا باشید، قدم بردارید و مستقیماً از افرادی که از شما حمایت می‌کنند، قدردانی کنید. از نفوذ اجتماعی و جریان‌های رسانه‌ای خود برای فریاد زدن پست کردن مجدد استفاده کنید. یک «متشکرم» ساده که خودکار نیست، می‌تواند راه درازی داشته باشد. همه رسانه‌های اجتماعی اصلی در حال حاضر برای افزودن احساسات شخصی‌سازی‌شده، پیشرفت‌هایی در پست ارائه می‌دهند.

پاداش‌ها، مشوق‌ها و انحصار

راه‌هایی را برای دادن ارزش بیشتر به افرادی که به شما وفاداری نشان می‌دهند ایجاد کنید. با ایجاد یک پایگاه داده جداگانه برای آنها احساس منحصربه‌فرد بودن را در آنها ایجاد کنید. از آن برای گسترش پیشنهادات، محتوا یا مشوق‌های انحصاری استفاده کنید. وضعیت “دایره داخلی ” را به آنها نشان دهید. به همه برنامه‌های وفاداری ممتازی که امروزه وجود دارد نگاه کنید و از مدلی پیروی کنید که برای شما بهترین است.

ارتباط و معرفی افراد

زمانی که با افراد در کنفرانس‌ها و رویدادها ملاقات می‌کنید، همیشه به دلایل درست و آشکارترین هم‌افزایی، به دنبال دلایلی برای ارتباط با مردم باشید

ویژگی، مرجع و ذکر

همکاران، مخاطبان، مشتریان و دنبال کنندگان خود را بشناسید. از آنها به‌عنوان‌مثال در مواردی که می‌نویسید، ارائه می‌کنید، پست می‌کنید و چیزهایی که برایتان ارزش دارد استفاده کنید. وبلاگ نویسی و رسانه‌های اجتماعی راه‌های خوبی برای انجام این کار هستند. از بخش نظرات خود برای کشف و انتخاب برخی بازخوردهای فالوور عالی استفاده کنید. انتخابی باشید، واجد شرایط و قبل از معرفی آنها، بدنه کار افراد را بررسی کنید.

همکاری و شریک

در چشم‌انداز کسب‌وکار امروزی، افزودن ارزش به آنچه ارائه می‌دهید، می‌تواند به‌راحتی با مشارکت با سایر شرکت‌ها، محصولات و خدمات مکمل شرکت شما انجام شود. به چند برندینگ و برندسازی متقابلی که در سفر، محصولات مصرفی، آموزش، ورزش و سرگرمی می‌بینید نگاه کنید. اکنون می‌توانیم به یک فروشگاه یا منطقه خرید برویم و خواربار، عینک، گل، لوازم خودرو، ماست و تمبر تهیه کنیم. راه‌هایی برای همکاری و شراکت بیابید، اما بسیار مراقب باشید که افراد را بررسی کنید و بدانید که با چه کسی وارد شراکت می‌شوید.

انتهای مطلب/