کسبوکارها در سراسر جهان به دنبال جام مقدس افزایش تعداد فروش هستند. این یک کار پرسود است که بسیاری از افراد بهواسطهی آن کسبوکار کاملی را از طریق مشاوره به شرکتها برای بهبود تعداد فروش ایجاد کردهاند. بااینحال، باوجوداین همه کمکهای موجود، بسیاری از شرکتها بهندرت ارزش فروش خود را افزایش میدهند. کسبوکارها ممکن است چندین بار راههای مختلف را تکرار کنند و همهچیز را از برنامه بازاریابی گرفته تا وبسایت خود تغییر دهند تا تعداد فروشهایشان را با نتایج متفاوت افزایش دهند.
چه میشد اگر برای کسب فروش، یک کسبوکار نیازی به پرش از حلقهها یا پرداخت مبالغ گزاف به مشاور نداشته باشید؟ اگر افزایش فروش یک کسبوکار میتواند بهسادگی نگاه کردن به برخی موارد اساسی و اجرای ایدههای ساده باشد، چه؟ چهارده کارشناس از شورای بازرگانی فوربس این عقیده را دارند که راهحلهای ساده و مؤثر برای این قضیه وجود دارد. در زیر، آنها چند تکنیک را ارائه میدهند که میتواند به یک تجارت کمک کند تا فروش خود را بدون پیچیده کردن مسائل افزایش دهد.
۱. محرکهای تجاری مشتریان را در نظر بگیرید
برای ایجاد یک استراتژی قوی و ایجاد سرنخهای جدید، ارتباطات بازاریابی خود را حول محورهای محرک تجاری مشتریان شکل دهید. تحقیقات کیفی را در مورد چالشهای کلیدی آنها انجام دهید، سپس روش شرکت شما برای غلبه بر این چالشها بهطور منحصربهفرد مناسب خواهد بود. رهبران کسبوکار باید به اهداف فعلی مشتریان خود پاسخگو باشند تا موقعیت خود را در بازار حفظ کنند و رشد را پیش ببرند.
۲. در کنار مشتریان معمولی و مشتریان بالقوه حضور داشته باشید
فروش یک ورزش مشارکتی است که در زمان حضور شما اتفاق میافتد. در کنار مشتریان عادی و مشتریان بالقوه خود حضور پیدا کنید. با نگرش “چهکار بیشتری میتوانم انجام دهم ” و “چگونه میتوانم خدمت کنم ” حضور داشته باشید. این سؤالات به شما کمک میکند تا روی نتایج برای طرف مقابل تمرکز کنید و اساس یک رابطه محکم هستند.
۳. بهتناسب محصول به بازار نگاه کنید
روشهای تاکتیکی و استراتژیک مختلفی وجود دارد. قبل از پرداختن به تاکتیکها، توصیه میکنم بهتناسب محصول با بازار خود نگاه کنید. تمایز رقابتی با توانایی حل مسائل کلیدی باارزش افزوده مطمئناً به افزایش فروش کمک میکند. تاکتیکها میتوانند برای اجرا از این اصول پیروی کنند.
۴. یک پیشنهاد ارزش منحصربهفرد داشته باشید
یک پیشنهاد منحصربهفرد که موردتقاضا باشد ضروری است. اگر خدمات یا محصول بینقصی ارائه میدهید و شرکتهای زیادی وجود دارند که همین کار را انجام میدهند و با همان کیفیت انجام میدهند، افزایش فروش شما به این راحتی نیست؛ اما وقتی ارزش واقعی برای مشتریان خود قائل شوید، وفاداری آنها را به دست خواهید آورد.
۵. استراتژیهای بازاریابی ثابتی داشته باشید
تجارت همیشه رونق نمیگیرد! استراتژیهای بازاریابی ثابتی را با یک تیم حرفهای در جای خود قرار دهید یا یاد بگیرید که خودتان آن رازمانی که تجارت کند است انجام دهید. بهعنوانمثال، ویدیوهای خود را بسازید یا مطالبی بنویسید و منتشر کنید.
۶. افزایش ارزش سبد خرید و تعداد دفعات خرید
فروش به مشتریان فعلی ۱۰ برابر آسانتر از مشتریان جدید است. ابتدا ارزش سبد خرید را افزایش دهید. به دنبال چیزهای مکملی باشید که میتوانید به فروش یا خرید فعلی اضافه کنید. ثانیاً تعداد دفعات خرید را افزایش دهید. این به کسبوکار بستگی دارد معاملات و تبلیغات انحصاری را برای مشتریان ارائه دهید تا اغلب اوقات بازگردند.
۷. بر مشتریان موجود تمرکز کنید
در برقراری تماس بهطور منظم فعال باشید، حتی فقط برای بررسی و جویا شدن وضعیت شخصی و حرفهای آنها. همچنین سعی کنید به خدمات خود ارزش بی افزایید. درنهایت، از پرسیدن اینکه آیا کسی را میشناسند که به خدمات شما نیاز دارد، نترسید و فرآیند ارجاع را بسیار آسان کنید.
۸. روی چرایی خرید مشتریان تمرکز کنید
ما فقط یکراه برای افزایش فروش میبینیم و آنهم سادهترین راه است: همهچیز با این سؤال شروع میشود که چرا مشتریان خرید میکنند. این روش را میتوان برای هر کسبوکار تجارت به تجارت یا تجارت به مصرفکننده اعمال کرد. ابتدا با فراموش کردن کلمه “فروش ” شروع کنید زیرا این موضوع در مورد فروش نیست.
۹. خدمات اضافی را به فروش برسانید
یک سرویس اضافی را به مشتریان خود بفروشید. بهعنوانمثال، در شرکت توسعه نرمافزار ما متوجه شدیم که تقریباً همه مشتریان هنگام راهاندازی پروژههای خود به خدمات بازاریابی نیاز دارند. ما شروع به ارائه خدمات انتشار مطبوعاتی به آنها کردیم و تقریباً همه آن را میخرند زیرا مکمل خدمات اصلی است. این از هیچ جایی برای ما درآمد اضافی ایجاد کرده است.
۱۰. از بررسیهای ویدئویی استفاده کنید
استفاده از اپلیکیشن های فروش خوب است. برای اینکه مشتریان در کنار شما بمانند، آنها را با نظرات مشتریان فعلی/قدیمی جذب کنید. بررسیهای ویدیویی تأثیر بسیار بهتری ایجاد میکند، بنابراین یک یا دو ماه پس از فروش با ارائه یک بررسی یا خدمات پس از فروش، یک بازخورد ویدیویی دریافت کنید. بهاینترتیب، میتوانید تصویر خود را نهتنها با آن مشتری خاص، بلکه در آن جامعه نیز ارتقا دهید.
۱۱. بازرسی وبسایت را انجام دهید
ممیزی وبسایت را اجرا کنید. به Google Analytics خود نگاه کنید و تجزیهوتحلیل رقبا را انجام دهید. مناطقی را بیابید که میتوانید با سئو و تجربه کاربری در آنها بهبود پیدا کنید. شما میتوانید با پرش از جایگاه کلمه کلیدی در صفحه دوم گوگل به صفحه اول، فروش جدیدی به ارمغان بیاورید. اجازه ندهید حضور اینترنتی شما از بین برود.
۱۲. CTA واضح داشته باشید
اطمینان حاصل کنید که همیشه یک تماس واضح برای اقدام (CTA) در هر نقطه تماس با مصرفکننده شما وجود دارد. آیا شبکهسازی میکنید؟ کارت ویزیت خود را با پیوندی برای برنامهریزی تماس بگذارید. آیا جزوههای برند را پخش میکنید؟ برای بازدید از وبسایت خود، دلیل و دعوت وارد کنید. URL خود را در همه کانالهای رسانههای اجتماعی و لیستهای کسبوکار خود قرار دهید. این ساده است اما در بسیاری از مشاغل بسیار نادیده گرفته میشود.
۱۳. تیم ناوبر فروش لینکدین را امتحان کنید
تیم ناوبر فروش لینکدین ساده است و به شما امکان میدهد هرکسی را در هر کشور، در هر موقعیت و در هراندازه پیدا کنید. همچنین به شما امکان میدهد افرادی را پیدا کنید که واقعاً فعال هستند و واقعاً میخواهند شما با آنها تماس بگیرید. سپس، از SmartLinks و Who Viewed My Profile برای تعامل با افرادی که علائم علاقه به شما و خدمات شمارا نشان میدهند، استفاده کنید.
۱۴. رویدادهای خصوصی سازماندهی کنید
میزبانی رویدادهای خصوصی یا در مورد کووید-۱۹، رویدادهای مجازی میزبانیشده در Zoom ترتیب دهید. مردم دوست دارند به رویدادهای اختصاصی بیایند. مشتریان برتر و مشتریان بالقوه خود را دعوت کنید. چیزی که میخواهید ببینید این است که مشتریان برتر شما درواقع بدون اینکه بدانند به افزایش فروش شما کمک میکنند.
انتهای مطلب/