در دنیای خردهفروشی، خدمات به مشتریان اغلب بیشتر از برچسب قیمت اهمیت دارد. هنگامیکه افراد تناسب کامل را پیدا میکنند، معمولاً مایلاند در بودجه خود تغییری ایجاد کنند و یا حتی آن را افزایش دهند؛ اما تناسبهای کامل خودشان اتفاق نمیافتند. برای پیشبرد فروش با استفاده از قدرت فروش پیشنهادی، به تیمی از متخصصان خردهفروشی ماهر نیاز است.
نکته کلیدی یافتن راههایی برای ارتباط با نیازهای هر مشتری و یافتن راهی برای فروش محصولی است که ارائه میدهید. این آسان نیست، اما کسی باید آن را انجام دهد. اگر تیم خردهفروشی خود را با این هفت تکنیک خدمات مشتری مسلح کند، احتمالاً از افزایش فوری فروش لذت خواهد برد:
۱. فروش در فروشگاه را با افزونهها افزایش دهید
بهنوعی مانند ارائه بند کفش در کفشفروشی است؛ درنهایت، چیزهای کوچک میتوانند باعث افزایش درآمد شوند. سود در دومین کالای شماست که مشتری خریداری میکند، بنابراین راههایی برای اضافه کردن آن پیدا کنید.
۲. به Whos و Whys گوش دهید
بسیاری از مردم هنگام خرید داستانهایی برای گفتن دارند. همکاران فروش خود را باقدرت گوش دادن و شنیدن اینکه خریداران شما برای چه کسی خرید میکنند یا چرا از فروشگاه شما در وهله اول بازدید کردهاند، مسلح کنید. با درک دلیل خرید، تیمهای فروش شما میتوانند روشهای خاصی را برای ارائه خدمات به مشتریان خود بهکارگیرند. هنگامیکه یک خریدار احساس میکند که موردتوجه قرارگرفته است، بهاحتمالزیاد از مشاوره خرید همکار شما استقبال میکند.
۳. به آنها اجازه ندهید فقط با یک هدیه دور شوند
از طریق گفتگوی معمولی، فروشندگان شما یاد میگیرند که یک مشتری در حال خرید یک هدیه است. این تعامل فروش هرگز نباید تنها با خرید یک هدیه خاتمه یابد، بلکه باید با این سؤال ادامه یابد: “حالا، ما چهکاری میتوانیم برای شما انجام دهیم؟”
به مشتری که با او صحبت میکنید یادآوری کنید که او شایسته توجه است، حتی زمانی که در حال خرید هدیه برای شخص دیگری است.
۴. پیشنهاد اشتراک برای جایگزینی محصولات تجدید پذیر
چرا آمازون باید تنها خردهفروشی باشد که سفارش مجدد راحت اقلامی را که نیاز به تعویض منظم دارند ارائه میدهد؟ شما میتوانید با ارائه اشتراکی برای جایگزینی محصولات تجدید پذیر رایج، خدمات بزرگی به مشتریان خود ارائه دهید. مردم قدردانی خواهند کرد که مجبور نیستند هرچند هفته یکبار چیزهایی مانند لوازمآرایشی، غذای سگ، میلههای انرژیزا و دستمال توالت بخرند.
این راحتی اضافی میتواند باعث افزایش درآمد فروشگاه شما شود. این امر همچنین برای شهرت شما مفید خواهد بود، زیرا مردم احتمالاً شادی خود را در کانالهای مختلف رسانههای اجتماعی تبلیغ میکنند.
۵. افزایش اعتماد مصرفکننده باسیاستهای بازگشت آسان
در بسیاری از مواقع، مردم از این فرصت برای بازگرداندن اقلام استفاده نمیکنند. آنها فقط میخواهند بدانند که در صورت لزوم آن گزینه را دارند. با داشتن یک خطمشی بازگشت مشتری محور، تیم فروش شما میتواند اقلام دیگری را که ممکن است به آنها علاقهمند باشند به خریداران نشان دهد، بدون اینکه باعث استرس و نگرانی بیمورد خریدار شود. وقتی به مردم یادآوری میشود که اگر چیزی برای نیازهایشان کار نمیکند، چقدر آسان است که آن را برگردانند، آنها احساس اطمینان بیشتری میکنند که اقلام اضافی را امتحان کنند.
۶. آن را به کارشناسان موضوع بسپارید
گاهی اوقات مشتریان شما سؤالاتی دارند که هر شریکی نمیتواند پاسخ دهد. این مهم است که اطمینان حاصل کنید که فردی با تخصص دانش محصول همیشه در دسترس است تا به آنها کمک کند تا فروشگاه شما را ناامید و دستخالی ترک نکنند.
کارشناسان موضوعی (SMEs) برای همه انواع خردهفروشی عالی هستند. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما در صورت نیاز آموزشهای لازم را دیدهاند.
۷. سؤالات کاوشگری بپرسید که میتوانند جایگزینهایی را ارائه دهند
گاهی اوقات، مردم با دانستن اینکه دقیقاً چه میخواهند وارد یک فروشگاه میشوند؛ اندازه، برند، ساخت، مدل و رنگ را میدانند. اگر تیم فروش شما آماده پاسخگویی به سؤالات کاوشگر نباشد، آن مشتری احتمالاً دستخالی فروشگاه را ترک خواهد کرد.
از سوی دیگر، مشتری ممکن است چیزی در ذهن داشته باشد که درواقع برای نیازهای او بهترین نباشد. با پرسیدن سؤالات کاوشگر، تیم شما میتواند محصولاتی را که به بهترین وجه به مشتریان شما خدمات میدهند شناسایی کرده و آنها را مستقیماً به قفسههایی که در فروشگاه شما قرار دادهشدهاند ببرد.
در اینجا چند ایده وجود دارد (البته، آنها باید بر اساس صنعت شما و تجربیات منحصربهفرد مشتریان سفارشی شوند):
- برای چهکاری از این محصول استفاده خواهید کرد؟
- آیا اینیک تلاش جدید برای شما است یا یک حرفهای باتجربه هستید؟
- چه چیزی را در مورد محصولی که در مورد آن میپرسید دوست دارید؟
با این اطلاعات، تیم فروش شما باید بتواند محصولات مشابه یا بهتر را شناسایی کرده و ارزش آنها را تقویت کند:
- این مورد با موردی که شما درخواست کردهاید قابلمقایسه است زیرا…
- این مورد بیشتر برای نیازهای شما مناسب است زیرا…
مشتری از ورودی آگاهانه قدردانی خواهد کرد و احتمال خرید آن بر اساس محصولات سفارشیشده توسط همکاران شما بیشتر است.
انتهای مطلب/