از اتاقی پر از اپراتورهای مواد غذایی و نوشیدنی بپرسید که چرا آنها در این تجارت هستند، پاسخ احتمالی این است که «پول درآوردن». همه معمولاً یک جواب می‌دهند به‌جز یک تاجر، کسی که بوی موفقیت می‌دهد و می‌داند پاسخ صحیح این است: «رضایت مشتری».

فرمول موفقیت در این کسب‌وکار دشوار نیست: مشتریان را راضی نگه‌دارید و آنها برمی‌گردند تا پول‌های خود را به خزانه شما بریزند. از طرف دیگر، مهمانان ناراضی می‌روند، اطلاعات تماس شمارا از تلفن خود حذف می‌کنند و به همه‌کسانی که هفته‌ها با آنها در تماس هستند توصیه می‌کنند همین کار را انجام دهند.

بنابراین، اگر ایده‌های خاصی در مورد چگونگی افزایش رضایت مشتری ندارید، پیشنهادات زیر را در نظر بگیرید.

  1. بر مهمان‌نوازی تمرکز کنید. مانند آداب، خدمات مهمان‌نوازی مهارتی است که آموخته می‌شود و به‌طور طبیعی و باظرافت انجام می‌شود و برای حفظ موقعیت تحت‌فشار نیاز به تمرکز دارد. صرف‌نظر از اینکه مهمانان چقدر تقاضا دارند، آنها شایسته بهترین مهمان‌نوازی شما هستند.
  2. پرس‌وجو کنید. در پرسیدن سؤال از مهمانان خود کوتاهی نکنید. آیا آنها یک مناسبت خاص را جشن می‌گیرند؟ آیا آنها گرسنه هستند؟ آیا آنها پیش‌غذا می‌خواهند؟ در تاریکی عمل نکنید؛ چیزی در مورد مهمانان خود بیابید
  3. پیشنهادات را ارائه دهید. مهمانان تقریباً همیشه به پیشنهاد منو توجه می‌کنند یا از توصیه نوشیدنی استقبال می‌کنند. پیشنهاداتی مناسب اطلاعات داخلی مهمانان ارائه دهید. آنها توجه شخصی را دوست خواهند داشت.
  4. به نام شناسایی کنید. چه کسی دوست ندارد به نام خود خوانده شود؟ چه اوایل عصر باشد و چه درست قبل از رفتن، نام مهمان را بیاورید، سعی کنید آن را به خاطر بسپارید و سپس از آن استفاده کنید. این بالاترین شکل قدردانی است.
  5. گرفتن بازخورد. چیزی را فرض نکنید. مدت کوتاهی پس‌ازاینکه از مهمان پذیرایی کردید، برگردید و بپرسید که آیا همه‌چیز راضی‌کننده است یا خیر. این نوع خدمات قابل‌توجه است. در بهترین حالت، فرصت فروش دیگری ایجاد می‌کند.
  6. سرگرم‌کننده باشید. طنز یک تساوی کننده عالی است و چیزی که تقریباً همه از آن استقبال می‌کنند. اگر بتوانید به کسی لبخند بزنید، ممکن است ثابت شود که بهترین اتفاقی است که در آن روز برای کسی می‌افتد.
  7. قدردانی خود را نشان دهید. همیشه از مهمانان برای حمایتشان تشکر کنید. بدون آنها، موفقیت ممکن نیست. اجازه دهید مهمانان بدانند که از انتخاب مکان خود قدردانی می‌کنید. تصدیق منجر به تکرار تجارت می‌شود.

انتهای مطلب/