درحالی‌که نگرانی‌ها برای COVID-19 در سراسر کشور وجود دارد، شرکت‌هایی که دوباره بازگشایی می‌کنند باید زمانی را صرف بازسازی روابط با مشتریان وفادار کنند. در اینجا هشت راه برای انجام این کار وجود دارد.

با توجه به اینکه بسیاری از مشاغل در حال بازگشایی هستند درحالی‌که COVID-19 هنوز جوامع را تهدید می‌کند، اکنون زمان آن فرارسیده است که شرکت‌ها روابط خود را با مشتریان بازگشته بازسازی کنند. بخشی از این فرآیند، تقویت وفاداری مشتری است، چه برنامه اختصاصی وفاداری مشتری داشته باشید و چه از تاکتیک‌هایی برای بازگرداندن مشتریان باکیفیت به فروشگاه استفاده می‌کنید.

در اینجا هشت راه برای تعامل مجدد با مشتریان وفادار در دوران کرونا وجود دارد.

  • پنجره‌های بازخرید پاداش را گسترش دهید

یک‌راه ساده برای بهبود رابطه با مشتریان در حین باز کردن مجدد، گسترش پنجره‌ای است که در آن مشتریان می‌توانند از طریق برنامه وفاداری شما پاداش یا امتیاز دریافت کنند. درک شرایط مختلف مشتریان در این محیط برای شرکت‌ها مهم است، بنابراین دادن انعطاف‌پذیری به آنها برای بازگشت پس از آماده شدن نشان‌دهنده قدردانی است. تمدید پنجره همچنین به این معنی است که وقتی دوباره وارد می‌شوند، همچنان می‌توانند از پاداش‌های گذشته خود استفاده کنند.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای جذب مجدد مشتریان وفادار هنگام بازگشایی انجام دهید، ارائه پیشنهادها و تخفیف‌هایی برای آن‌هاست. چه درصدی تخفیف برای اولین خرید برگشتی آنها باشد، چه یک پیشنهاد خرید رایگان یا یک معامله مشابه، این به مشتریان کمک می‌کند که احساس خاص و منحصربه‌فرد بودن پیدا کنند.

  • برنامه وفاداری خود را بهبود دهید یا اصلاح کنید

همان‌طور که دوباره باز می‌کنید، یک‌قدم به عقب بردارید و به نحوه عملکرد برنامه وفاداری‌تان در حال حاضر فکر کنید تا ببینید آیا با روند امروزه مطابقت دارد یا خیر. ممکن است راه‌هایی برای تغییر آن وجود داشته باشد تا با مشتریان آسیب‌دیده از بیماری همه‌گیر یا کسانی که عادت‌های خرید خود را تغییر داده‌اند، بهتر ارتباط برقرار کند. به‌عنوان‌مثال، اگر برنامه شما معمولاً تخفیف‌هایی را برای خریدهای خاص در فروشگاه ارائه می‌دهد، آیا می‌توان همان مزایا را به مشتریانی که به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند نیز تعمیم داد؟ راه دیگر برای بهبود برنامه وفاداری شما نیز می‌تواند ساده‌سازی فرآیند ثبت‌نام باشد تا اطمینان حاصل شود مشتریان بیشتری می‌توانند در آن شرکت کنند.

  • بدانید و درک کنید که چه اتفاقی در سطح محلی می‌افتد

ازآنجایی‌که COVID-19 جوامع را در سراسر کشور به‌طور متفاوتی تحت تأثیر قرار داده است، توجه بر تمرکز پیام‌های بازگشایی‌تان بر اساس آنچه در جامعه محلی شما اتفاق می‌افتد بسیار مهم است.

  • کارت‌های اعتباری مشتری را به برنامه وفاداری خود پیوند دهید

ازآنجایی‌که بسیاری از مشتریان از پول نقد دوری می‌کنند و هرروز افراد بیشتری فقط از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند، می‌توانید با پیوند دادن کارت‌های اعتباری به حساب‌هایشان، کسب پاداش‌های وفاداری را برای مشتریان آسان‌تر کنید. این نه‌تنها جمع‌آوری جوایز را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند، بلکه امکان استفاده از آن داده‌ها را برای معاملات بهتر بازار و منافع برای وفادارترین مشتریان شما باز می‌کند. درصورتی‌که مشتریان نگران حریم خصوصی باشند، این افزوده به برنامه وفاداری مشتری شما باید اختیاری باشد.

  • رزرو اولویت یا فروش را ارائه دهید

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود مشتریان وفادارتان احساس قدردانی بیشتری کنند این است که رزرو، قرار ملاقات یا فروش با اولویت را به آنها ارائه دهید. این می‌تواند به‌سادگی ارسال یک ایمیل به لیست مشتریان بالاترین سطح یک روز قبل از لیست ایمیل معمولی شما با اطلاعات رزرو و قرار ملاقات باشد. مثال دیگر این است که به مشتریان وفادار خود توانایی خرید اقلام را قبل از اینکه اقلام را طبق معمول بازاریابی کنید، ارائه دهید. حتی اگر مشتریان شمارا با این پیشنهادها قبول نکنند، این کار می‌تواند آنها را تشویق کند که زودتر به فروشگاه شما بازگردند.

  • بازاریابی و تبلیغات قبل از COVID-19 را حذف کنید

اگر کمپین‌های بازاریابی یا تبلیغات را در اوایل شروع کرونا یا قبل از آن طراحی کرده‌اید، اکنون‌که می‌خواهید مشتریان را بازگردانید، دو بار در مورداستفاده از همان تبلیغ‌ها فکر کنید. بسیاری از این تبلیغات و پیام‌ها تغییرات مربوط به COVID-19 را در نظر نمی‌گیرند و نشان دادن پیام‌های خارج از زمینه ممکن است مشتریان بازگشتی را خاموش کند. برای مثال، اگر عکس‌هایی از مجالس بزرگ داشتید که قصد داشتید در بازاریابی تابستانی یا پاییزی از آن استفاده کنید، ممکن است برخی از مشتریان وفادار احساس کنند که شما با آن لحظه سازگار نیستید.

  • چالش‌های مشتری را درک کنید و با آنها روبرو شوید

یکی از راه‌های کمک به بازگرداندن سریع‌تر مشتریان این است که واقعاً از آنها بپرسید که چه می‌خواهند و چه چیزی آنها را تشویق به بازگشت می‌کند. این کار می‌تواند به‌سادگی ارسال ایمیل به مشتریان برتر و دیدن آنچه بیشتر به خرید آن علاقه‌مند هستند باشد، یا در مورد نیازهایشان بپرسید. همچنین می‌توانید یک نظرسنجی از مشتریان رده‌بالای خود در مورد عادات خرید فعلی آنها انجام دهید تا ببینید آیا نیاز به تغییر خود دارید یا خیر.

انتهای مطلب/