آیا آماده شروع یک برنامه وفاداری که فراتر از کارت‌های پانچ کاغذی است، برای فروشگاه خرده‌فروشی خود هستید؟ ارائه جوایز وفاداری به مشتریان می‌تواند پاداش‌های زیادی را برای کسب‌وکار شما به ارمغان بیاورد. به‌عنوان‌مثال، ۳۹.۴٪ از مشتریان حتی اگر گزینه‌های ارزان‌تری وجود داشته باشد، بیشتر در مشاغلی که به آنها وفادار هستند خرج می‌کنند و ۶۰٪ آن تجارت را به دیگران توصیه می‌کنند.

چگونه یک برنامه وفاداری راه‌اندازی کنیم

در اینجا نحوه شروع بهبود کسب‌وکارتان با برنامه وفاداری مشتری آورده شده است.

مرحله ۱: تصمیم بگیرید که چه نوع پاداش‌هایی را می‌خواهید ارائه دهید

پاداش‌ها فقط توسط تخیل شما محدود می‌شود. در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • امتیاز قابل بازخرید برای خرید
  • هدیه رایگان
  • تخفیف
  • دسترسی به فروش ویژه یا دسترسی زودهنگام به محصولات
  • ارسال رایگان

در حالت ایدئال، برنامه وفاداری شما گزینه‌ای برای تنظیم طیف گسترده‌ای از پاداش‌ها را ارائه می‌دهد.

مرحله ۲: تصمیم بگیرید به چه اقداماتی می‌خواهید پاداش دهید

برخی از نمونه‌های رفتاری که می‌توانید به آنها پاداش دهید عبارت‌اند از:

  • خرید بیش از یک مقدار مشخص
  • خرید یک نام تجاری یا محصول خاص
  • خرید در زمان خلوت روز یا روزهای خلوت هفته
  • ارجاع مشتری جدید
  • تگ کردن از محصولتان در شبکه‌های اجتماعی

برای انتخاب مؤثرترین جوایز، به‌جایی که فروشگاه شما نیاز به بهبود دارد نگاه کنید و جوایز خود را به‌این‌ترتیب تنظیم کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر بعدازظهرهای یکشنبه همیشه خلوت است، برای مشتریانی که در آن زمان خرید می‌کنند، جوایزی در نظر بگیرید.

مرحله ۳: آن را برای مشتریان خود جذاب کنید

اگر مشتریان فکر نکنند برنامه وفاداری شما ارزشی دارد، ثبت‌نام نمی‌کنند. ارائه طیف وسیعی از جوایز مختلف به متقاعد کردن مشتریان در مورد ارزش برنامه شما کمک می‌کند و همچنین آن را تازه و هیجان‌انگیز نگه می‌دارد. شناخت مشتریانتان به شما کمک می‌کند تا ارزیابی کنید که چه پاداش‌هایی برای آن‌ها مهم است و در چه نوع برنامه وفاداری احتمالاً شرکت می‌کنند – برای مثال، مایل‌اند کارت پلاستیکی دیگری را در کیف پول خود حمل کنند یا یک برنامه وفاداری ویژه دانلود کنند.

مرحله ۴: گزینه‌های خود را مرور کنید و برنامه خود را انتخاب کنید

می‌توانید برنامه‌های وفاداری را به‌صورت آنلاین جستجو کنید یا از سایر صاحبان مشاغل یا انجمن‌های صنعتی مشاوره بگیرید. قبل از انتخاب یک برنامه وفاداری، به این سؤالات پاسخ دهید:

  • آیا راه‌اندازی، یادگیری و استفاده برای شما و تیمتان آسان است؟
  • آیا استفاده و درک آن برای مشتریان آسان است؟ (اگرنه، از آن استفاده نخواهند کرد.)
  • میزان هزینه راه‌اندازی و هزینه‌های جاری چیست؟
  • آیا با ابزارهایی که از قبل استفاده می‌کنید (مانند سیستم نقطه فروش یا نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی) یکپارچه می‌شود؟
  • آیا این انعطاف‌پذیری را برای ارائه طیف وسیعی از پاداش‌ها و سفارشی کردن پاداش‌ها برای اعضای مختلف ارائه می‌دهد؟

مرحله ۵: شروع به ثبت‌نام مشتریان کنید

هنگامی‌که برنامه وفاداری خود را راه‌اندازی کردید، آن را دیوانه‌وار تبلیغ کنید. برای تشویق ثبت‌نام، از تابلوهای فروشگاه و تابلوهای نقطه فروش استفاده کنید. برنامه وفاداری را در وب‌سایت و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود با پیوندی به محل ثبت‌نام معرفی کنید؛ و ایمیل‌های بازاریابی برای مشتریان وفادار خود ارسال کنید.

کارمندان کلید ثبت‌نام مشتریان هستند. کارکنان خود را برای ترویج برنامه وفاداری در طول هر فروش آموزش دهید. یک تاکتیک خوب این است که با مشتری در میان بگذارید که در صورت پیوستن به برنامه، چه پاداش‌هایی برای خرید خود دریافت می‌کنند.

هنگامی‌که برنامه شما راه‌اندازی شد، این ایده‌ها را برای بهبود برنامه وفاداری خود بررسی کنید.

انتهای پیام/