فروش بخشی جدایی‌ناپذیر از هر کسب‌وکار کوچک است. این‌یک چالش رایج برای بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک است. به‌عنوان یک مدیر و صاحب یک کسب‌وکار کوچک، منابع شما محدود است.

در هر کسب‌وکار در حال رشد، تیم فروش شما بهترین منبع شما برای رشد پایگاه مشتری و افزایش فروش است. بااین‌حال، بسیاری از بخش‌های دیگر کسب‌وکار شما نیز می‌توانند به افزایش فروش کمک کنند.

راه‌های افزایش فروش در کسب‌وکارهای کوچک چیست؟

تعداد زیادی هک تولید سرنخ وجود دارد که می‌توانید آنها را دنبال کنید؛ اما بهترین توصیه برای نتایج خوب این است که همیشه به اصول اولیه بازگردید. اجازه دهید به برخی از استراتژی‌های اثبات‌شده برای افزایش فروش با مشتریان فعلی و بالقوه را نگاه کنیم.

درک مشتری شما

زمانی که مشتری را ملاقات می‌کنید، متوجه می‌شوید. آنها دقیقاً افراد مناسبی هستند که باید به آنها بفروشید. آنها نیازی به قانع کردن ندارند زیرا آنها نیاز به محصولتان را احساس می‌کنند. این‌ها مشتریان کامل شما هستند. چگونه می‌توانید تعداد بیشتری از این افراد را پیدا کنید؟

شما با توصیف انواع افرادی که مشتریان شما هستند شروع می‌کنید. درک گروه سنی، علایق، اهداف و انگیزه آنها برای خرید محصول شما به شما کمک می‌کند تا نیازهای مشتری خود را بشناسید.

هنگامی‌که مشتری خود را شناختید، مطمئن شوید که تمام پیام‌های شما به‌وضوح به آنها منتقل می‌شود. این شامل پست وبلاگ، وب‌سایت‌ها، بسته‌بندی، بروشورها و هر چیز دیگری که کسب‌وکار شما تولید می‌کند، می‌شود. هر محتوا باید افرادی را که می‌خواهید به آنها بفروشید جذب کند.

دانستن ویژگی‌های مشتری ایدئال، شمارا در بهترین موقعیت برای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل یا فیس‌بوک قرار می‌دهد. شما می‌توانید مکان و اطلاعات جمعیتی موردنظر خود را وارد کنید، یک نسخه تبلیغاتی خوب ایجاد کنید و با بودجه کمی منتشر کنید. مطمئن شوید که نتایج خود را دنبال کرده و بهینه‌سازی کنید تا ببینید چه چیزی برای کسب‌وکار شما مفید است.

تقریباً غیرممکن است که همه را خوشحال کنید و از همه مهم‌تر در تجارت. این مهم است که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند. شما نباید محصول یا پیام خود را تحریف کنید تا مناسب افرادی باشد که مناسب شما نیستند.

پرسیدن سؤالات مناسب و برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و گوش دادن به آنها می‌تواند بهترین محصول و خدمات را ایجاد کند. افزایش فروش برای کسب‌وکار خود، برقراری ارتباط و درک افرادی که به آنها می‌فروشید بسیار مهم است.

افزایش فروش با مشتریان فعلی

مشتریان فعلی شما بهترین گزینه برای افزایش فروش هستند. این باید تمرکز اصلی تلاش‌های فروش و بازاریابی شما باشد. ازآنجایی‌که آنها از قبل از محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند، به‌اندازه کافی برای خرید راه‌حل‌های شما به شما اعتماد دارند. ارائه خدمات مشتری باکیفیت بالا به آنها اطمینان می‌دهد و احتمال خرید مجدد از شما افزایش می‌یابد.

رفتار مشتری موجود را بشناسید

انجام تحقیق در مورد نحوه استفاده مشتریان از خدمات و محصولات شما. فرض کنید محصولات شما دارای چندین ویژگی هستند، ممکن است مشتری شما در استفاده یا اجرای آنها مشکل داشته باشد. این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا محصولات یا خدمات خود را ارتقا دهید یا آنها را مطابق با نیازهای مشتری خود برای قیمت بالاتر تنظیم کنید.

راه دیگر فروش متقابل محصولات مرتبط است. شما باید به آنها نشان دهید که چگونه می‌توانند از خرید محصولات دیگر سود ببرند. همچنین ممکن است سعی کنید یک محصول یا خدمات ممتاز را به فروش برسانید تا به مشتریان در افزایش کارایی یا کاهش هزینه‌ها کمک کنید.

یک رویکرد ساده‌تر، ارائه آموزش‌های شخصی یا خدمات مشتری به مشتریان است. این می‌تواند به‌عنوان فرصتی برای تقویت ارتباط با مشتری و نشان دادن جایی که می‌توانید به کسب‌وکار آنها ارزش بی افزایید استفاده شود. نکته کلیدی نشان دادن فرصت‌های مشتری به‌جای تلاش برای فروش سخت خدماتی است که ممکن است به آن مایل نباشند.

درخواست بازخورد مشتری

همیشه ایده خوبی است که از آنها در مورد محصولات و خدمات خود بازخورد بخواهید. خوب است بدانید که آنها در مورد خدمات مشتری شما چه احساسی دارند و چگونه می‌توانید آن را بهتر کنید. دریابید که کجا ممکن است کمبود داشته باشید یا کجا مشکل‌دارند. بازخورد مشتری می‌تواند به شناسایی فرصت‌هایی که در نظر نگرفته‌اید کمک کند که می‌تواند به فروش جدید تبدیل شود. بیایید بگوییم که شما وب‌سایت‌هایی را برای مشتریان توسعه می‌دهید که برای افزایش سرنخ‌های فروش برای کسب‌وکار مشتری شما بهینه‌شده است. ممکن است مشتری شما بخواهد نحوه تعاملش را با مشتریان خود را بهبود بخشد یا تغییر دهد.

به‌عنوان‌مثال، راه‌اندازی کمپین‌های ایمیل. شما می‌توانید یک سیستم CRM راه‌اندازی کنید تا جمع‌آوری ایمیل‌ها و انتشار خبرنامه را خودکار کند.

بازخورد مشتری

بازخورد مشتری به شما کمک می‌کند تا پیشنهادات خود را گسترش دهید، فروش خود را بهبود ببخشید و رابطه با مشتری را تقویت کنید. اگر بازخورد مشتری را نپرسید، فرصت‌های فروش آینده را از دست خواهید داد.

تبلیغات را برای مشتریان موجود اجرا کنید

بازاریابی و تبلیغات فروش فقط برای مشتریان فعلی راه‌های خوبی برای پاداش دادن به آنها برای کسب‌وکار و وفاداری آن‌هاست. برخی از مشتریان وقتی شرکتی را می‌بینند که پیشنهاداتی را فقط برای مشتریان جدید ارائه می‌دهد، ناامید یا ناراضی می‌شوند.

اجرای منظم تبلیغات، چه ماهانه یا سه‌ماهه، تعامل بهتری را تضمین می‌کند. برنامه‌ریزی تبلیغات باعث می‌شود که مشتریان فعلی شما مشتاقانه منتظر آنها باشند و تعاملات شما و نرخ افزایش فروش افزایش یابد. ارجاعات یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای رشد پایگاه مشتریان شماست.

تبلیغاتی مانند تخفیف یا هدایای تولد و سالگردهای خاص، نگاهی پنهانی و آزمایش رایگان محصولات و خدمات جدید چند نمونه هستند.

ارائه خدمات عالی به مشتریان

خدمات عالی شامل انجام کارهایی برای مشتریانتان خارج از تجربه فروش است تا نشان دهید چقدر از آنها قدردانی می‌کنید. این به افزایش وفاداری مشتری کمک می‌کند که درنتیجه به افزایش فروش کمک می‌کند. چند نمونه از خدمات عالی به مشتریان:

  • ارائه مشاوره رایگان و بسته‌های آزمایشی
  • ارائه راهنماها و اطلاعات در مورد محصولات و خدمات مختلف
  • شخصی‌سازی تحویل محصولات یا خدمات
  • افزایش فروش با مشتریان بالقوه و سرنخ

مشتریان بالقوه یا سرنخ‌ها منبع بالقوه فروش جدید هستند. هر مشتری زمانی یک سرنخ بوده و شما باید منابعی را خرج می‌کردید تا آن مشتریان بالقوه را به مشتریان پولی تبدیل کنید. مشتریان بالقوه یا سرنخ‌ها از کسب‌وکار شما و خدمات آن آگاه هستند، اما هنوز به مشتری تبدیل نشده‌اند.

برای جذب مشتریان، معاملات خوب، بسته‌ها و آزمایش‌های رایگان ایجاد کنید.

ازآنجایی‌که مشتریان بالقوه از محصولات یا خدمات موجود شما آگاه هستند، ممکن است لازم باشد بسته‌ها را بر اساس نیاز مشتری سفارشی کنید. شما می‌توانید:

  • خدمات یا محصولات مشابه را در یک بسته ترکیب کنید
  • بسته‌های خدمات یا محصولات را قیمت‌گذاری کنید تا نسبت به خرید تکی مقرون‌به‌صرفه تر باشند
  • در دسترس بودن پیشنهاد را محدود کنید یا برای یک بسته محدودیت زمانی قرار دهید
  • ورود موجودی و خطوط تولید جدید را اعلام کنید
  • در دسترس بودن سهام را برای گردش سریع‌تر محدود کنید

مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی معمولاً این نوع پیشنهادها را دوست دارند، زیرا آنها برای سرمایه‌گذاری خود خدمات بیشتر دریافت می‌کنند و برای خرید راحت هستند.

راه دیگر، ارائه آزمایشی و نمایش رایگان خدمات و محصولات است. این به مشتریان بالقوه شما این امکان را می‌دهد تا ببینند که محصول یا خدمات چگونه موقعیت و نیازهای خاص آنها را بدون صرف هزینه برای اجرای آن برطرف می‌کند.

ارائه سرنخ‌ها با آموزش خوب و خدمات به مشتریان، اطمینان حاصل می‌کند که آنها از محصول یا خدمات به‌درستی استفاده می‌کنند و بهترین ارزش را از آن می‌برند و فروش را افزایش می‌دهد.

یک حسابرسی محتوا انجام دهید

شما باید بدانید که محتوای شما چقدر در تبلیغ کسب‌وکار شما مؤثر است. می‌توانید یک ممیزی محتوا انجام دهید و تغییرات قابل‌توجهی در نحوه تبلیغات محصولات ایجاد کنید.

شما باید تمام محتوای خود، ازجمله مطالب بازاریابی و وب‌سایت خود را بررسی کنید. باید بررسی کنید که آیا محتوا بر ویژگی‌ها یا مزایای محصولات شما تمرکز دارد یا خیر. اگرنه، باید به فکر بازنویسی محتوا باشید. هدف محتوای شما نشان دادن این است که چگونه محصولات یا خدمات شما باعث بهبود کسب‌وکار یا زندگی مشتری‌تان می‌شود.

محتوای تجاری خود را مدیریت کنید

با منحصربه‌فرد بودن موردتوجه قرار بگیرید. مشتریان دائماً با پیام‌های تبلیغاتی در ایمیل و رسانه‌های اجتماعی بمباران می‌شوند. گم‌شدن پیام شما در میان این‌همه نویز آسان است.

راهی برای جلب‌توجه بیشتر پیدا کنید:

  • راه‌های مختلف و منحصربه‌فرد را برای تبلیغ محصولات و خدمات خود بیابید
  • یک رویداد مطبوعاتی برای راه‌اندازی یک سرویس یا محصول جدید برنامه‌ریزی کنید
  • یک هدیه رایگان عجیب یا خنده‌دار ایجاد کنید
  • یک ویدیوی سرگرم‌کننده ایجاد کنید که می‌تواند نحوه استفاده از محصولاتتان را به روش‌های مختلف نشان دهد
  • از یک هدف خیریه که به تجارت شما مرتبط نیست حمایت کنید
  • اولین کسب‌وکار درزمینهٔ خود باشید که کاری خاص انجام می‌دهد
  • پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود را بهینه کنید

رسانه‌های اجتماعی برای همه مشاغل کوچک کلیدی است. این به این دلیل است که رسانه‌های اجتماعی جایی است که مشتریان پولی و مشتریان بالقوه شما در آن گفتگو می‌کنند. به همین دلیل، ایجاد و بهینه‌سازی نمایه خود در هر پلتفرم رسانه اجتماعی که قصد دارید برای یافتن سرنخ‌ها در آن زمان صرف کنید، بسیار مهم است.

نمایه رسانه‌های اجتماعی شما باید بیش از نام و اطلاعات تماس شما ارائه دهد. رسانه‌های اجتماعی مانند یک وب‌سایت کوچک هستند که شما و کسب‌وکارتان را تبلیغ می‌کنند.

هنگامی‌که مردم از نمایه شبکه‌های اجتماعی شرکت شما بازدید می‌کنند، نمایه کسب‌وکار شما باید به‌وضوح نشان دهد که شما چه کسی هستید، چه‌کاری انجام می‌دهید، چه چیزی را مطرح می‌کنید و چه کسانی باید از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند.

هر پلتفرم رسانه اجتماعی متفاوت است؛ بنابراین پروفایل‌های شما برای هرکدام باید متفاوت باشد. هر یک از آنها باید برند شمارا حفظ کنند اما برای پلتفرم خاص خود مناسب باشند.

در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

هر پلتفرم رسانه اجتماعی فرصت‌هایی برای تبلیغ کسب‌وکار، محصولات و خدمات شما ارائه می‌دهد. این‌یک شکل نسبتاً مقرون‌به‌صرفه از تبلیغات است و مزایای زیادی دارد:

  • پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی همه داده‌های مربوط به کاربران خود را دارند تا بتوانید تبلیغات را برای مشتریان بالقوه کسب‌وکار خود هدف‌گیری کنید
  • شما می‌توانید مبلغی را که می‌خواهید خرج کنید انتخاب کنید و نتایج کمپین تبلیغاتی خود را بسنجید
  • رسانه‌های اجتماعی به ایجاد وفاداری به برند، جذب دنبال کنندگان به وب‌سایت شما و ایجاد یک جامعه کمک می‌کنند
  • بسته به پلتفرمی که استفاده می‌کنید، می‌توانید از محتوای خود با مقالات، پست‌های وبلاگ، ویدیوها و پیوندهایی به وب‌سایت خود پشتیبانی کنید.

تولید دهان‌به‌دهان

پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید یک جامعه بسازید و در مورد محصولات یا خدمات خود تبلیغات دهان‌به‌دهان ایجاد کنید. می‌توانید از طرق زیر اقدام کنید:

  • پیوستن به گروه‌های مرتبط و مشارکت در بحث‌ها
  • نوشتن پست‌های وبلاگ و ارائه پیوندهایی برای به اشتراک گذاشتن دانش خود
  • نظر دادن در مورد پست‌ها و سؤالات دیگران و ارزش‌افزوده باتجربه و دانش خود
  • افزودن یک فراخوان عالی برای اقدام در وب‌سایتتان

هر وب‌سایت و صفحه‌ای در وب‌سایت شما باید یک call to action یا یک CTA داشته باشد. این کار بازدیدکننده وب‌سایت را به انجام کاری هدایت می‌کند، مانند تماس با شما برای اطلاعات بیشتر، ثبت‌نام در خبرنامه رایگان، دانلود گزارش یا برقراری تماس.

هنگام تصمیم‌گیری در مورد دکمه CTA، مشخص کنید که می‌خواهید بازدیدکننده شما چه‌کاری انجام دهد. هدف این است که بازدیدکنندگان وب خود را به سرنخ و سرنخ‌ها به مشتریان تبدیل کنید؛ بنابراین مهم است که کمی در مورد CTA خود فکر کنید. CTA همچنین به این بستگی دارد که آنها در چه صفحه‌ای هستند. مهم است که مطمئن شوید دستورالعمل‌ها واضح هستند و CTA شما برجسته است. یک CTA قانع‌کننده می‌تواند مشتریان بالقوه زیادی را به همراه داشته باشد و فروش را افزایش دهد.

با بازاریابی ایمیلی در ارتباط باشید

مسیر از سرنخ تا فروش هرگز کوتاه و مستقیم نیست. ممکن است چندین نقطه تماس و تعامل صحیح با سرنخ‌ها لازم باشد تا آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید و فروش ایجاد شود. یکی از راه‌های مؤثر برای هدایت آنها در مسیر خرید محصول یا خدمات، بازاریابی ایمیلی است.

بازاریابی ایمیلی شامل جمع‌آوری ایمیل یک سرنخ با اجازه آنها و حفظ ارتباط با آنها است. این شامل ارسال پیام‌های ایمیل خودکار، خبرنامه‌های ایمیل و غیره می‌شود.

شما می‌توانید از بازاریابی ایمیلی برای آموزش مشتریان خود در مورد محصولات و خدماتتان استفاده کنید. شما می‌توانید تخفیف ارائه دهید و پیوندهایی به مطالعات موردی و توصیفات ارائه دهید. شما همچنین می‌توانید آنها را از راه‌اندازی محصول جدید و به‌روزرسانی اخبار مربوط به شرکت مطلع کنید. تماس شمارا در بالای ذهن آنها نگه می‌دارد، برای زمانی که مشتری به دنبال راه‌حلی برای نیازهای خود است.

غذای آماده کلیدی

برای افزایش فروش و مشتریان برای کسب‌وکارهای کوچک، باید روی آنچه مهم است تمرکز کنید و حواس‌پرتی را حذف کنید. در پایان روز، مهم است که به خاطر داشته باشید که چرا در تجارت هستید. به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، خدمات یا محصولی را که می‌خواهید در بازار وجود داشته باشد را بفروشید و کارها را به روش خود انجام دهید. همیشه به طرز دیوانه‌واری مفید باشید و با پیشنهاد خود زندگی مردم را آسان‌تر کنید؛ به‌این‌ترتیب، یکی از بهترین استراتژی‌های موجود در بازار را کسب خواهید کرد.

انتهای مطلب/