وقتی کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنید، چه یک فروشگاه کوچک و چه یک برند بزرگ، می‌دانید که مشتریان شما چقدر برای موفقیت شما اهمیت دارند. شما تمام تلاش خود را می‌کنید تا اطمینان حاصل کنید که رضایت مشتری شما همیشه بالا است و آنها تجربیات مثبتی در مکان‌های شما دارند. حتی زمانی که مشتریان از تجربه خود راضی هستند، ۶۰ تا ۸۰ درصد ممکن است به شما برنگردند. یک باشگاه وفاداری-جوایز-هدایا-پاداش (هر چیزی که می‌خواهید آن را بنامید!) یک‌راه عالی برای مبارزه با این آمار و بازگرداندن مشتریان به سمت شما است. می‌توانید به اعضا تبلیغات و تخفیف‌های رایگان ارائه دهید. مهم نیست که کدام زاویه را برای برنامه وفاداری خود دنبال کنید، به شما در نرخ تبدیل بازده کمک می‌کند – و مشتریان بازگشتی تمایل دارند ۶۷٪ بیشتر از مشتریان جدید هزینه کنند. مشتریان فعلی شما قطعاً ارزش سرمایه‌گذاری در یک باشگاه وفاداری رادارند.

هر نوع شرکتی می‌تواند از یک باشگاه عضویت پاداش برای مشتریان خود بهره‌مند شود!

خدمات غذایی

می‌دانید که مشتریان شما تمایل دارند به چیزهایی که دوست دارند پایبند بمانند و برای خرید بیشتر بازخواهند گشت. ارائه یک برنامه ساده، کارت، یا کوپن دارای مهر که خریدها را در مسیر رسیدن به یک کالای رایگان (قهوه، ساندویچ، شیرینی) ردیابی می‌کند، راهی عالی برای پاداش دادن به مشتریانی است که بیشترین بازدید را در مغازه شما دارند.

فروشگاه‌های خرده‌فروشی

چه یک کسب‌وکار کوچک یا یک شرکت بزرگ باشید، راه‌هایی برای ارائه محصولات با اندازه نمونه به‌صورت رایگان برای مشتریان خود وجود دارد. نمونه‌های رایگان یا ارزان‌قیمت محصولات خود را ارائه دهید. این محصولات را به مشتریان عضو باشگاه پاداش خود به‌عنوان راهی برای ایجاد انگیزه برای ثبت‌نام هدیه کنید. این نه‌تنها مشتریان شمارا با محصولات جدید آشنا می‌کند، بلکه می‌تواند ایده‌ای از نوع اقلامی که مشتریان به دنبال آن هستند به شما بدهد تا بتوانید قفسه‌های خود را مطابق با آن به‌روزرسانی کنید.

کسب‌وکار کوچک

وقتی یک کسب‌وکار کوچک هستید، اغلب احساس می‌کنید که به‌اندازه کافی به‌صورت رایگان یا با تخفیف‌های سنگین هدیه می‌دهید تا مشتریانتان به شما وفادار بمانند و نیازی به یک برنامه پاداش ندارید. از برنامه پاداش به‌عنوان راهی برای ارتقا یا دسترسی به محصولات اضافی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، مشتری شما می‌تواند توانایی خرید محصولات خاصی را داشته باشد که به افراد غیر عضو ارائه نمی‌شود و می‌تواند راهی برای تشویق افراد برای پیوستن به باشگاه شما باشد. اگر لوازم‌آرایش می‌فروشید، یک رنگ رژ لب ماهانه ارائه دهید که فقط اعضای برنامه پاداش شما بتوانند آن را بخرند.

چگونه ثبت‌نام‌ها را به باشگاه عضویت خود هدایت کنیم؟

چندراه برای برانگیختن علاقه و نظارت بر موفقیت برنامه وجود دارد.

 گرفتن ثبت‌نام حضوری. در ثبت‌نام، از افراد بخواهید که برای جوایز عضویت ثبت‌نام کنند و چیزی در دسترس داشته باشید که آنها را تشویق کند.

 تشویق به ثبت‌نام از طریق ایمیل در کمپین‌های ایمیلی. دسترسی محدود یا پیشنهادات ویژه‌ای را که مشتریان باشگاه عضویت دریافت می‌کنند به اشتراک بگذارید.

 امتیازات خود را در یک میکرو سایت قرار دهید. یک میکرو سایت در مورد برنامه امتیازات خود بسازید. اگر یک میکرو سایت برای این تلاش ضروری نیست، به‌سادگی یک صفحه فرود اختصاص داده‌شده به برنامه وفاداری برند خود ایجاد کنید که می‌توانید در تبلیغات به آن لینک دهید.

 در مورد امتیازات در شبکه‌های اجتماعی به مطالبی اشتراک بگذارید. اگر مشتریان شما در مورد موارد رایگان خود پست می‌گذارند، آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتماً یک هشتگ سفارشی داشته باشید.

 اگر مردم روی ایمیل شما کلیک می‌کنند، پست‌های اجتماعی شمارا لایک می‌کنند و از میکرو سایت بازدید می‌کنند، اما در برنامه شما ثبت‌نام نمی‌کنند، وقت آن است که تحقیقات بهتری انجام دهید. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید (و قطعاً باید داشته باشید!) از مشتریان خود بپرسید که چه امتیازاتی برای آنها مهم است و دوست دارند چه چیزی از برند شما دریافت کنند.

ایجاد انگیزه برای وفاداری یک‌راه عالی برای حفظ پایگاه مشتری شما است. اگر مشتری شما بداند که در صورت بازدید از کافی‌شاپ شما در مسیر دفتر، برخلاف بسیاری از رقبای شما، به یک ساندویچ صبحانه رایگان دست خواهد یافت، در این صورت تمایل بیشتری به انتخاب شما خواهد داشت. مشتریان خود را در باشگاه عضویت خود درگیر کنید و امتیازاتی را که شایسته آن‌هاست به آنها بدهید!

انتهای مطلب/