آیا برنامه وفاداری مشتری دارید؟ اگر نه شما مشتریان زیادی را از دست می‌دهید. شصت‌وسه درصد از مشتریان در گزارش وفاداری ۲۰۱۵ می‌گویند که یک برنامه وفاداری باعث بهبود روابط آنها با یک برند می‌شود و ۳۴ درصد می‌گویند که بدون برنامه وفاداری به یک برند وفادار نخواهند بود. علاوه بر این، ۷۶ درصد از مردم زمان و مکان خرید را تغییر می‌دهند تا مزایای برنامه وفاداری خود را به حداکثر برسانند.

بنابراین چه چیزی باعث ایجاد یک برنامه وفاداری موفق می‌شود؟ معیارهای اصلی برای رضایت مشتری عبارت‌اند از:

  • پاداش‌های برنامه چقدر جذاب هستند،
  • بازخرید پاداش‌ها چقدر آسان است،
  • مبلغ انباشته‌شده به ازای پول خرج شده،
  • توانایی ایجاد پاداش‌های معنی‌دار به‌موقع و
  • داشتن گزینه‌های مختلف برای نحوه کسب جوایز/مزایا.

مشتریان همچنین می‌خواهند برنامه‌های وفاداری ساده، قابل‌فهم و سرگرم‌کننده باشند.

در مورد تحرک به‌عنوان بخشی از برنامه‌های وفاداری چطور؟

داده‌ها در اینجا قطعی نیستند – درحالی‌که حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان می‌گویند که مایل‌اند از طریق یک دستگاه تلفن همراه با برنامه‌های وفاداری ارتباط برقرار کنند، فقط ۱۲ درصد از آنها درواقع یک برنامه وفاداری تلفن همراه را برای انجام این کار دانلود کرده‌اند.

بااین‌حال، چند مورد وجود دارد که برنامه‌های وفاداری در آنها کوتاهی می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، تنها ۴۹ درصد از مصرف‌کنندگان گزارش می‌دهند که پیوستن به یک برنامه وفاداری باعث می‌شود که بیشتر با برند پول خرج کنند.

این بدان معناست که ممکن است در یک برنامه وفاداری که بازده مالی کافی را به همراه ندارد، پول را دور بریزید.

علاوه بر این، تقریباً نیمی (۴۴ درصد) از مصرف‌کنندگان در نظرسنجی موافق‌اند که «… جایگزین کردن برنامه با برنامه رقیب آسان است». به‌عبارت‌دیگر، برنامه‌های وفاداری به‌اندازه کافی خود را از رقبا متمایز نمی‌کنند.

جالب‌توجه است، این نظرسنجی اشاره می‌کند که برخی از محبوب‌ترین برندهای آمریکایی برنامه وفاداری رسمی ندارند، اما بدون برنامه به بسیاری از اهداف مشابه دست می‌یابند. آنها با تمرکز نه‌تنها بر معاملات، بلکه بر روی رفتار با مشتریان به‌عنوان یک فرد، ایجاد احساس ارزشمندی در آنها و ارائه تجربیات شخصی، رابطه‌ای ایجاد می‌کنند که مشتریان را مایل به پرداخت هزینه بیشتر و وفاداری به یک برند می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر، چه از فناوری استفاده کنید یا فقط از تعامل ساده انسانی قدیمی، وفاداری به ایجاد ارتباط انسانی است.

انتهای مطلب/